tiistai 24. helmikuuta 2015

THE mekko


1036_
1042_
Minä tein mekon ! Tein, siis ihan itse alusta saakka. Ostin kankaan, leikkasin kaavat ja ompelin.

Sain joululahjaksi ompelukoneen, jotta ei tarvitse aina lainailla äidin konetta kaikkii pikkujuttuihin. Tiedättehän te, pöytäliinan päärmäyksiin, lahkeiden lyhennyksiin ja kirppislöytöjen muokkaamiseen sopiviksi. Löysin kuitenkin jo jonkin aikaa sitten kirjakaupasta tosi söpön ompelukirjan. Viime viikolla viimein raaskin ostaa sen ja nyt minulla onkin jo ensimmäinen kirjan ohjeilla ommeltu mekko päällä !

Tämä on niin hauskaa. En ole hetkeen ollut näin innoissani mistään vaatteesta ja osaan kuitenkin olla aikamoinen intoilija useimmiten. Tykkään kovasti tästä mekon mallista ( tällaista minulla ei vielä ollutkaan hihihi ) ja siitä, että sain ihan itse päättää mitä sille teen. Onhan tämä kotikutoisen näköinen, vähän epäsymmetrinen ja vielä pienen saumojen silittämisen tarpeessa. Olen kuitenkin hirmu ylpeä, koska tämä on ensimmäinen mekko, jonka olen eläessäni ommellut. Ja sen kuitenkin tunnistaa mekoksi, hurraa !

Jotta mekossa olisi jokin kiva juju (täytyyhän sellainen olla ), ompelin tuohon yläosaan pitsinauhaa ja kolme nappia. Ilme muuttui jo noin pienestä jutusta ihan täysin, kun miettii jos olisinkin jättänyt mekon ilman mitään ihmeempiä koristuksia. Olen jo vähän suunnitellut seuraavaakin mekkoa, hih !

22 kommenttia:

  1. ooooh, miten hieno!! mimmoinen kirja se on, voisi lisätä omaankin kokoelmaan (miulla on varmaan viis mekkokirjaa, muttei jostain syystä koskaan aikaa/taitoa/hermoja ommella mitään...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ! kirjan nimi on pistoksissa :- ) minä en ees viitsi hankkia kovin montaa kirjaa, ajattelin sitten vaan sovellella tän kirjan kaavoja keskenään yms !

      Poista
  2. Niin kiva ja simppeli!:) hienolta näyttää!:)

    VastaaPoista
  3. Oi miten ihana mekko! Ja hatunnostot siitä kun ompelit itse!

    VastaaPoista
  4. Ihana mekko ja ihana sinä ja jee itsetehdyille vaatteille! (:

    VastaaPoista
  5. No huh, oot joku luonnonlahjakkuus jos ensimmäinen tekemäsi mekko tuo! :-) EI minulta vaan onnistuisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. seurasin vaan tarkasti ohjeita !! onnistuisit varmasti, jos vaan jaksaa keskittyä :- )

      Poista
  6. Toi mekko sopii sulle ku nakutettu! Niin kaunis <3

    VastaaPoista
  7. Eikä, en kestä, tuo mekko on ihan täydellinen sulle! Ihan sun näköinen, tosi hieno ensimmäiseksi, huh. Mun tekisi kovasti mieli opetella itsekin ompelemaan, mutta siihen tarvis sen ompelukoneen. Ehkä mä joskus vielä otan sen projektiksi, usein jää kirppikselle niitä vaatteita joista sais kustomoimalla hyvän. Tosin oon ylpeä siitä, että osaan jättää ne kaappiin enkä kerää mitään "tästä saa hyvän kun vähän laittaa" -kasaa. :- D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihiii kiitos ! :-*
      toi on kyllä totta noiden kirppiskustomointien kanssa, että äkkiä sitä projektia on sitten vähän liikaakin. mutta onneks määkin oon oppinut sen verran valikoivaksi kirppistelijäksi, ettei mukaan lähde kuin ne kaikista kivoimmat (ja helpoimmat haha) tuunailujutut :- )

      Poista
  8. Ihana! :) Ja tosiaan, tosi hyvin ommeltu ekaksi mekoksi :) ! Tohon mekkojen ompeluun jää sitten vähän koukkuun... Kun mekko on siitä hauska vaate että se on itsessään kokonainen asu ja itseommellussa vaatteessa on aina jotenkin tosi spesiaali fiilis, varsinkin kun se on aivan uusi! Siihen tunteeseen jää vähän koukkuun, ja itsensä ylittämiseen, onnistumiseen :) Varoituksen sanana heh. Terv. vaatetusartesaani ja -muotoilija, jonka kaappi on pullollaan itseommeltuja mekkoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos !! ja voi vitsi, voin vaan kuvitella :-- D oon onneksi tosi valikoiva ja kriittinen kaikkien kankaiden kanssa, enkä ehkä koko ajan jaksa kiristellä hermojanikaan ompelemisen vuoksi ! eikä vaatekaapissakaan ole ihan liikaa enää tilaa, hehss...

      Poista

hei olette ihania !